Az Etetés a Kispál és a Borz kultikus dalai – és Lovasi András legjobb szövegei – közé tartozik. Tematikus váza egyszerű, sőt közhelyes: a köznapi életben maguktól is elidegenedők a hétvégi-éjszakai szcénában mintegy új identitásra tesznek szert. Az angyal–ördög dichotómiára felépített alkalmi világkép groteszk szakralitást ír a kikapcsolódni-szórakozni vágyás életvitelszerű projektjébe. Eközben nemcsak dallamot, de emlékezetes sorokat is tapaszt a fülünkbe („A bukott angyalok etetése tilos”, „Üdvözöllek, babám, a sűrűjében” stb.). Popdalt hallgatunk, de egzisztencialista misztériumjátékot hallunk.
Az opus egyik legérvényesebb feldolgozását az Anna and the Barbies két meghatározó tagja, Pásztor Anna énekes és testvére, Pásztor Sámuel gitáros-énekes készítette el. A koncertvideó („A 2013-as Fishing on Orfű fesztiválon megrendezett Kispál-nap hivatalos felvételének részlete. Rendezte: Kálocz Tamás”) jelen idő szerint félmillió megtekintés fölött jár:
Miben áll az átirat ereje? A duóvá egyszerűsített zenekari felállásban; a bluesossá áthangszerelt, lüktető tónusban; a lassított tempó vészjósló lomhaságában; a torzított elektromos akkordok alvilági hangulatában (amit a kékes fényekkel megszórt, sötétlő színpadkép fokoz); az előadók karizmatikus énekében-jelenlétében (a duett egyidejűleg sugall hasadt személyiséget és közös élményt) – és az olyan részletekben, mint ez a közbevetés (2:25):
„Ez a legjobb rész, figyelj!”
A mozzanat kedvesen paradox: Pásztor Anna itt azért lép ki szerepéből, mert teljesen feloldódott a szerepben; azért reflektálhat külső nézőpontból a dalra, mert magával ragadta a dal belső esztétikuma. Gesztusa ugyanakkor egyszerre teremt kapcsolatot a hallgatósággal (bevonva-beavatva őket a játékba, amit később a megénekeltetésük tetéz), és tiszteleg művésztársak (Lovasi András, Pásztor Sámuel) teljesítménye előtt. Lényeges persze, hogy a műfaji lehetőségek és hagyományok – a könnyűzene és különösen az élő fellépések közönségcentrikus természete – egyáltalán megengedik ezt a gyermeki, örömteli kizökkenést. (El tudjuk képzelni Gábor Miklóst, aki Hamlet nagymonológja előtt kiszól a közönséghez: „Figyeljenek, ez most nagyon jó lesz”?) Bizonyos értelemben a cover legjobb része a legjobb részt bejelentő mondat. Meg az összes többi. (Halmai Tamás)