A médiumok működéséből, megbízhatatlanságából és sokszor a megértés hiányából adódóan nem marad más választásunk, mint darabjaira szedni az alkotásokat. Az összefüggések és komplex rendszerek vizsgálatában pedig nincs más megoldás, mint elfogadnunk, hogy bizonyos játékokat egyszerűen képtelenség végigjátszani. A puzzle-hatás jó néhány működési irány felől megközelíthető, melyek közül jelen könyv hármat mutat be. Az első az identitás kérdéskörét járja körül, a második a labirintus fogalmát hozza be a játékba, a harmadik pedig azt mutatja, hogy a szabályok követése nem minden esetben vezet a játék végigjátszhatóságához. Az eredmény az, hogy a puzzle-ként működő művek legtöbbje nem kínál kijutási lehetőséget, vagy ha mégis, csak annak, aki végig is játssza a játékot ebben a hagyományos történetvezetési koncepciótól mentes világban.
Deisler Szilvia: Puzzle-hatás
2018.12.27. 08:27
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://mapopkult.blog.hu/api/trackback/id/tr4814516342
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.